دارای نماد اعتماد وزارت صمت

44287287 – 44287244 – 09121022495 مهندس صادقی

تولید، تامین و پخش کالا و مصالح ساختمانی

نصب قرنیز و فروش انواع قرنیز

نصب قرنیز توسط نصاب حرفه ای در اسرع وقت و فروش انواع قرنیز ام دی اف و پی وی سی درجه یک

بروزرسانی مطلب در
مهندس صادقی

مدیرعامل شرکت ساختمانی صاد
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مطالب مقاله نصب قرنیز و فروش انواع قرنیز

انواع قرنیز چیست؟

قرنیز در ساختمان برای پوشش لبه انتهایی کف و حد فاصل دیوار و کف ساختمان کاربرد دارد. قرنیز یا Skirting با دو نوع مواد اولیه اصلی تولید میشود. هر کدام از انواع قرنیز با توجه به تنوع کاربری و همچنین محل نصب قرنیز تولید و به فروش میرسد. قرنیز معمولاً به عنوان پوشش انتهایی کفپوش ساختمانی و دیوار به کار میرود. پس از نصب کفپوش ساختمانی مانند انواع سرامیک یا پارکت به دلیل برش انتهایی باید از انواع قرنیز استفاده کرد. با توجه به جنس کفپوش میتوان نسبت به انتخاب جنس قرنیز نیز اقدام کرد. قرنیز مورد استفاده در ساختمان معمولاً در دو نوع قرنیز از جنس ام دی اف و همچنین قرنیز از جنس پی وی سی تولید میشود. البته باید به این مطلب توجه کرد کرد منظور از جنس انواع در واقع جنس هسته قرنیز است و تقریباً تمامی انواع قرنیز روکش پی وی سی و یکسانی دارند. همچنین باید در نظر داشت که با توجه به جنس هسته، روش نصب قرنیز نیز متفاوت است. همچنین با توجه به اینکه خواص ذاتی ام دی اف با پی وی سی متفاوت است پیش از اقدام به خرید و نصب قرنیز باید نسبت به ویژگی هر کدام و همچنین محل نصب آن کاملاً آگاهی داشته باشیم. به عنوان مثال پس از نصب پارکت لمینت به دلیل برش انتهایی پارکت در محل تماس آن با دیوار باید اقدام به نصب قرنیز شود. در صورتی که از انواع پارکت لمینت به عنوان کفپوش استفاده شود توصیه میشود از انواع قرنیز ام دی اف MDF نصب شود. همچنین در شرایطی که از کفپوش پی وی سی استفاده شود توصیه بر این است که از قرنیز جنس PVC در این شرایط استفاده شود.

انواع قرنیز

تفاوت نصب انواع قرنیز چیست؟

مطابق با آنچه گفته شد چنانچه مغزه قرنیز از جنس MDF باشد در اصطلاح به آن قرنیز MDF و چنانچه جنس مغزه از جنس PVC باشد به آن قرنیز PVC گفته میشود. یکی دیگر از انواع قرنیز از جنس پلی استایرن است که از نظر جنس و همچنین شیوه نصب قرنیز بسیار مشابه با قرنیز PVC است. اما از لحاظ قیمت و کیفیت و در برخی از برندها از نظر ضخامت با آن متفاوت است. از دیگر انواع قرنیز با توجه به جنس آن میتوان به قرنیز سرامیکی و قرنیز سنگی اشاره کرد. انتخاب قرنیز معمولاً با توجه به جنس کفپوش کف انتخاب میشود. به عنوان مثال چنانچه از سرامیک به عنوان انواع کفپوش ساختمان استفاده شود معمولاً از جنس قرنیز سرامیکی و از جنس سرامیک کف استفاده میشود که برای برش سرامیک معمولاً از واتر جت استفاده میشود. لازم به ذکر است که روش نصب قرنیز سرامیکی با انواع دیگر قرنیز اندکی متفاوت است. به عنوان مثال معمولاً برای نصب قرنیز ام دی اف یا پی سی از میخ بادی و یا چسب سیلیکونی و یا چسب آکواریوم استفاده میشود. در حالی که برای نصب قرنیز سرامیکی از چسب مخصوص سرامیک استفاده میشود. همین مسئله نیز در زمانی که از کفپوش سنگ برای کف ساختمان استفاده شود نیز صدق میکند و معمولاً انواع قرنیز از جنس همان سنگ استفاده میشود. در صورتی که از پارکت و یا کفپوش پی وی سی به عنوان پوشش کف ساختمان استفاده شود معمولاً از قرنیز PVC و یا قرنیز MDF متناسب با رنگ و طرح پارکت و یا کفپوش استفاده میشود. انواع قرنیز PVC و قرنیز MDF در 4 سایز مختلف تولید میشود که در ایران و با توجه به ارتفاع سقف، در 4 ارتفاع 7 سانت و 9 سانت و 11 سانت و 15 سانت تولید میشود. همچنین برخی از کارخانه ها نیز قرنیز با ارتفاع 24 سانت تولید میکنند که البته این انواع قرنیز برای ساختمان های خاص با ارتفاع سقف بلند و معمولاً در لابی ساختمان کاربرد دارد.

نصب قرنیز

نحوه نصب قرنیز

نحوه نصب قرنیز با توجه به جنس مغزه آن متفاوت است و به عنوان مثال قرنیز سرامیکی و یا سنگی ابتدا با استفاده از واتر جت برش میخورد و با استفاده از چسب خمیری سرامیک در محل مورد نظر نصب میشود. معمولاً ارتفاع انواع قرنیز سرامیکی و یا سنگی 10 سانتیمتر است البته با توجه به اینکه در این حالت ارتفاع قرنیز به دلخواه برش میخورد میتوان با ارتفاع دلخواه اقدام به تولید قرنیز کرد. البته باید در نظر گرفت که ارتفاع انواع قرنیز سرامیکی و یا سنگی باید مضرب صحیحی از ابعاد سنگ و یا سرامیک باشد تا پرت و دور ریز سنگ یا سرامیک به حداقل برسد. نصب قرنیز پی وی سی و قرنیز ام دی اف با استفاده از اره و معمولاً با استفاده از چسب سیلیکونی و یا چسب آکواریوم و همچنین دستگاه پمپ باد و میخ بادی انجام میشود. البته در این موارد باید در نظر داشت که استفاده از پمپ باد باید متناسب با ضخامت قرنیز باشد و در صورتی که این تناسب رعایت نشود منجر به آسیب رساندن در طول اجرا و نصب قرنیز خواهد شد. پمپ باد آنکور یکی از بهترین انواع پمپ باد برای اجرای میخ بادی در ایران است که با توجه به توان مناسب آن و همچنین ظرفیت پمپ برای نصب قرنیز بسیار مناسب است. به عنوان یک اصل کلی بهتر است در نظر داشته باشید که استفاده از پمپ باد و روش نصب میخ بادی بیشتر برای قرنیز ام دی اف  مناسب است و برای قرنیز PVC کمتر کارایی دارد. قیمت قرنیز با ارتفاع مختلف متفاوت است و باید در نظر داشت که در زمان خرید باید قیمت آن را با توجه به ارتفاع قرنیز در نظر گرفت. به عنوان مثال قیمت قرنیز 7 سانت ام دی اف در مقایسه با قیمت قرنیز ام دی اف 9 سانت کمتر است و قیمت قرنیز پی وی سی با ارتفاع یکسان از قیمت قرنیز ام دی اف کمتر است. همچنین بهتر است که قیمت قرنیز به صورت متری استعلام شود زیر قرنیز در بازار ایران در سه طول متفاوت 280 سانتی و 300 سانتی و 360 سانتی تولید و به فروش میرسد. البته باید در نظر داشت که خرید قرنیز به صورت شاخه ای است.

انواع قرنیز و نصب قرنیز

انواع قرنیز ام دی اف و نحوه نصب قرنیز ام دی اف

انواع قرنیز ام دی اف و یا به عبارتی دیگر قرنیز MDF که در بازار به قرنیز چوبی نیز شناخته میشود یکی از پر مصرف ترین انواع قرنیز پس از نصب بهترین پارکت لمینت در ساختمان است. نصب قرنیز ام دی اف با توجه به پوشش کف تقریباً برای تمامی انواع کفپوش اعم از سنگ و سرامیک و یا پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی مناسب است. قرنیز MDF در دو ضخامت 8 میل و 16 میل و با توجه به کاربری آن تولید و به فروش میرسد. انواع قرنیز ام دی اف 16 میل با توجه به اینکه بهتر برش میخورد در قیمت های کنج نیاز به فارسی بر دارد قرنیز 16 میل ام دی اف شکیل تر میشود. البته در صورتی که نصاب حرفه ای باشد میتواند قرنیز 8 میل ام دی اف را کامل فارسی بر کند و از این نظر در زمان نصب مشکلی ایجاد نشود. نصب قرنیز ام دی اف در طراحی دکوراسیون اداری و همچنین طراحی دکوراسیون مسکونی با استفاده از اره مخصوص که به اره دیسکی معروف است و با استفاده از میخ بادی و چسب سیلیکون یا چسب آکواریوم صورت میگیرد. همچنین انواع قرنیز ام دی اف در 4 ارتفاع 7 سانتیمتری و 9 سانتیمتری و 11 سانتیمتری و 15 سانتیمتری موجود است و متناسب با محل نصب قرنیز میتوان از هر ارتفاع از قرنیز استفاده کرد. معمولاً در آپارتمان مسکونی یا اداری با توجه به اینکه ارتفاع سقف مابین 2.8 متر و یا 3 متر است از نصب قرنیز ام دی اف با ارتفاع 7 سانت و 9 سانت استفاده میشود و در شرایطی که در ساختمانی ارتفاع سقف بیشتر از 3 متر باشد میتوان از قرنیز MDF با ارتفاع 11 سانت و یا 15 سانت استفاده کرد.

البته باید در نظر داشت که انتخاب ارتفاع انواع قرنیز کاملاً بستگی به سلیقه خریدار دارد و میتوان به دلخواه از هرکدام استفاده کرد. قرنیز کرونوگرین یکی از معروفترین انواع قرنیز ام دی اف در بازار ایران است که مغزه آن از جنس MDF وارداتی و روکش آن نیز وارداتی از کشور کره جنوبی است. قرنیز کرونوگرین با برند Kronogreen در بازار ایران به دلیل کیفیت بالای چاپ روکش آن و همچنین تنوع در طرح و رنگ و مغزه ام دی اف مقاوم آن شناخته میشود. انواع قرنیز کرونوگرین در سه مدل پافیلی و گلد و ابزاری و همچنین مدرن در بازار موجود است و از پر فروش ترین انواع قرنیز ام دی اف در بازار ایران است. نصب قرنیز ام دی اف کرونوگرین در 5 ارتفاع و متناسب با محل کاربرد آن تولید و به فروش میرسد. با توجه به ارتفاع سقف و همچنین محل کاربرد قرنیز کرونوگرین در انواع 7 سانت و 9 سانت و 11 سانت و 15 سانت و 25 سانت تولید میشود که البته نوع 25 سانتی قرنیز MDF کرونوگرین معمولاً در ساختمانهای با سقف بیش از 4 متر کاربرد دارد و عمده مصرف آن در پوشش کف لابی است. قرنیز کرونوگرین در دو نوع با طول شاخه 3.66 متر و 2.8 متر تولید و به فروش میرسد. البته باید در نظر داشت که هر مدل از قرنیز کرونوگرین طول شاخه متفاوت دارد و بهتر است که در زمان خرید قیمت هر متر طول استعلام شود. یکی دیگر از بهترین انواع قرنیز ام دی اف موجود در بازار ایران قرنیز یشیل است. قرنیز ام دی اف یشیل با برند Yesil با توجه به تنوع طرح و رنگ و همچنین کیفیت مغزه و رکش آن یکی نام آشناترین برند قرنیز در بازار ایران است. نصب قرنیز یشیل در سه ارتفاع 7 سانت و 9 سانت و 11 سانت و 15 سانت تولید میشود و متناسب با محل نصب و به دلخواه میتوان از هرکدام استفاده کرد. همچنین قرنیز یشیل در دو نوع ابزار تولید میشود و با توجه به نوع دکوراسیون و همچنین سلیقه مشتری میتوان به دلخواه از هرکدام استفاده کرد. طول هر شاخه قرنیز یشیل 3.6 متر است و معمولاً قیمت آن بر اساس هر شاخه اعلام میشود.

نصب قرنیز ام دی اف

انواع قرنیز پی وی سی و نحوه نصب قرنیز پی وی سی

انواع قرنیز پی وی سی با مغزه از جنس پلی وینیل کلراید یا PVC تولید میشود که به همین دلیل هم در بازار به این اسم شناخته میشود. قرنیز پی وی سی به دلیل خاصیت شستشو و 100 درصد ضد آب بودن آن در مکان هایی که احتمال مجاورت با رطوبت وجود دارد استفاده میشود. با توجه به اینکه انواع قرنیز پی وی سی از جنس پلاستیک فشرده است در مقابل آب و رطوبت کاملاً مقاوم است و از این رو در زمانی که با استفاده از تی کف شستشو شود توصیه میشود از این نوع قرنیز استفاده شود. معمولاً در محیط هایی که نیاز به شستشو با تی و آب و مواد دارند از کفپوش پی وی سی استفاده میشود که پس از نصب کفپوش PVC بهتر است که نصب قرنیز پی وی سی متناسب با طرح و رنگ کفپوش استفاده شود. انواع قرنیز پی وی سی در دو ارتفاع 7 سانت و 9 سانت تولید و به فروش میرسد که معمولاً با توجه به ارتفاع سقف و همچنین سلیقه مشتری میتوان به دلخواه هر کدام را انتخاب کرد. یکی دیگر از محل هایی که در آن قرنیز پی وی سی نصب میشود پس از اجرا و نصب دیوارپوش است. با توجه به اینکه دیوارپوش بر روی دیوار اجرا میشود لبه انتهایی آن و در مجاورت کف ساختمان برش میخورد. برای پوشاندن لبه انتهایی پس از نصب دیوارپوش اقدام به نصب قرنیز میشود. در برخی از اماکن و با توجه به طراحی دکوراسیون نیز میتوان از انواع اسکوتی استفاده کرد. همانطور که قبلاً گفته شد حداقل ارتفاع قرنیز پی وی سی 7 سانتیمتر است اما اسکوتی در ارتفاع 3 سانت و 7 سانت و از جنس پی وی سی نیز تولید و به فروش میرسد. از همین رو پس از نصب انواع دیوارپوش میتوان از اسکوتی و یا قرنیز پی وی سی استفاده کرد. یکی از مهمترین مسائلی که پیش از انتخاب، خرید و نصب قرنیز PVC باید به آن توجه کرد جنس مغزه و جنس روکش است که باید در مقابل ضربه مقاوم باشد و در گذر زمان آسیب نبیند. متاسفانه در حال حاضر برخی از انواع قرنیز پی وی سی موجود در بازار ایران کیفیت بسیار پایینی دارد و برخی از مشتریان به دلیل قیمت پایین تمایل به خرید این نوع قرنیز بی کیفیت میکنند که البته پس از مدتی از خرید خود پشیمان میشوند. انواع قرنیز پی وی سی معمولاً توسط چسب سیلیکونی و یا چسب آکواریوم و چسب یک دو سه به دیوار نصب میشود و البته باید در زمان نصب از چسب باکیفیت استفاده شود زیرا در غیر این صورت پس از مدتی قرنیز از دیوار جدا میشود و نیاز به نصب مجدد پیدا خواهد کرد. قرنیز تکنوپل با برند Technopol یکی از با کیفیت ترین انواع قرنیز PVC تولید شده در ایران است که به دلیل تنوع طرح و رنگ و همچنین مغزه پی وی سی فشرده و کیفیت روکش خرید آن به مشتریان محترم توصیه میشود. نصب قرنیز تکنوپل در ارتفاع 9 سانت و همچنین طرح پافیلی انجام میشود و هر شاخه از قرنیز پی وی سی 3 متر طول دارد. نصب قرنیز تکنوپل نیز معمولاً به وسیله چسب آکواریوم و چسب یک دو سه انجام میشود. فروشگاه ساختمانی صاد متناسب با بودجه مشتریان محترم اقدام به فروش و نصب قرنیز با انواع برندهای مطرح در بازار ایران میکند و در صورت تمایل مشتریان محترم میتوانند از طریق فروشگاه صاد اقدام به خرید انواع قرنیز کند و پس از آن در اسرع وقت نصاب جهت نصب قرنیز به محل پروژه اعزام خواهد شد.

نصب قرنیز پی وی سی

لیست قیمت قرنیز

قیمت قرنیز بر اساس هر شاخه درج شده است

  • قیمت قرنیز 7 سانت کرونوگرین 121,300 تومان
  • قیمت قرنیز 9 سانت کرونوگرین 148,500 تومان
  • قیمت قرنیز 11 سانت کرونوگرین 188,500 تومان
  • قیمت قرنیز 7 سانت یشیل 105,000 تومان
  • قیمت قرنیز 9 سانت یشیل 124,000 تومان
  • قیمت قرنیز 11 سانت یشیل 165,000 تومان
  • قیمت قرنیز 9 سانت تکنوپل 103,000 تومان
سوالات متداول قرنیز
پرسش و پاسخ شرکت ساختمانی صاد
تعداد پرسش و پاسخ : 2

2 پاسخ

    1. سلام.. هزینه نصب قرنیز معمولاً به صورت متر طول تعیین میشود. البته با توجه به متراژ نصب قرنیز هزینه نصب آن نیز ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال در کارهای کوچکتر از 30 متر قیمت نصب قرنیز به صورت توافقی با نصاب تعیین میشود. همچنین هرچه ارتفاع قرنیز بیشتر شود اجرت نصب قرنیز نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر لطفاٌ از طریق شماره های دفتر با ما در تماس باشید. همچنین در صورت تمایل به خرید همراه با نصب، متراژ نصب قرنیز را از طریق واتساپ، روبیکا یا ایتا به شماره 09121022495 مهندس صادقی ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *